Din varukorg är för närvarande tom!
9. Kundinsikt – vad vill dina kunder VERKLIGEN åstadkomma?
[vc_row][vc_column][vc_raw_html]JTNDaWZyYW1lJTIwc3JjJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZwbGF5ZXIuYWNhc3QuY29tJTJGdGhvdWdodC1sZWFkZXJzaGlwLXBvZGRlbiUyRmVwaXNvZGVzJTJGMDgtaGFsbGJhcmhldHNhcmtpdGVrdHVyJTIyJTIwZnJhbWVCb3JkZXIlM0QlMjIwJTIyJTIwd2lkdGglM0QlMjIxMDAlMjUlMjIlMjBoZWlnaHQlM0QlMjIxMTBweCUyMiUyMGFsbG93JTNEJTIyYXV0b3BsYXklMjIlM0UlM0MlMkZpZnJhbWUlM0U=[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text disable_pattern=”false” css=”.vc_custom_1613046525973{margin-bottom: 0px !important;}”]
Vad är det dina kunder VERKLIGEN vill åstadkomma?
Framgångsrik affärsutveckling och innovation bygger på genuin förståelse av kundens behov. Trots denna insikt så är det fortfarande många företag som låter nya produkter och tjänster växa fram i interna konferensrum, på spekulation och utan direkt kontakt med kund.
Företag är ofta väldigt förtjusta i sin egen lösning och har 1000 ord för att beskriva nyttan med den. Men en viktig insikt är att kunden faktiskt (!) inte behöver din produkt. Den är bara ett medel för något annat, nämligen det din kund vill åstadkomma (kundbehov).
Att förstå kundernas verklighet ökar träffsäkerheten radikalt för dig som arbetar med innovationer. Det är helt avgörande att FÖRST bestämma vilket verkligt kundbehov som ska lösas – snarare än att utveckla en lösning på spekulation för att sedan försöka lista ut vem som kan tänkas köpa den.
I detta avsnitt intervjuar Christian Helgesson rådgivaren och kursledaren Anders Ångström som är expert på hur man ökar kundinsikten i organisationer.
Vill du lära dig mer om hur du och din organisation kan öka kundinsikten? Läs mer om Edlegios högaktuella kurs om kundinsikt här.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]