Din varukorg är för närvarande tom!
1: Design Thinking – så driver du kundfokus, tillväxt och lönsamhet
Intervju med Magnus Billgren
Under de senaste 10 åren har Design Thinking exploderat som ett sätt att driva utveckling. Det innebär att verkligen sätta kunden och användandet i centrum. Tankegångarna är naturligtvis inte nya, men det utvecklas kontinuerligt nya modeller, verktyg och arbetssätt för att förbättra processen.
Enligt MIT (Massachusetts Institute of Technology) i Cambridge, Boston, har företag som tillämpat Design Thinking en klart högre lönsamhet än motsvarande bolag som arbetar med traditionella utvecklingsmetoder.
Och då blir man ju nyfiken på frågan: varför då? Det försöker vi svara på i dagens avsnitt genom att intervjua Magnus Billgren, expert, rådgivare och inspiratör inom området Design Thinking, produktledning och affärsutveckling.
Vill du lära dig mer om Design Thinking? Läs mer om Edlegios kurs här!

Fler inlägg
-
Industrin väntar på besked – politikerna avgör energiomställningens tempo
För att våga investera i elektrifiering och nya anläggningar behöver industrin stabila spelregler och tydliga förutsättningar. Samtidigt ställs…
-
Så skapar du verkligt affärsvärde av AI och Machine Learning
De stora skiftena i affärshistorien har alltid handlat om att göra det svåra vardagligt. Boktryckarkonsten gjorde kunskap tillgänglig…
-
Industrin – nyckeln för Sveriges försvarsförmåga
Försvarsmarknaden är mitt i en omfattande förändring Svensk försvarsindustri befinner sig i ett historiskt skede. Försvarsanslagen har ökat…
-
Ny Teknik lanserar ny plattform för utbildning
Ny Teknik Ny Teknik rapporterar om ny teknik inom energi, elbilsutveckling, övrig fordonsindustri, tech och digitalisering, it och…