Din varukorg är för närvarande tom!
Så lyckas du i din affärskommunikation över kulturgränser
Hur kommer det sig att vi i internationellt samarbete så ofta ser olika på deadlines, vad som är bestämt och bekräftat eller inte, hur arbetsfördelningen ska se ut eller varför det inte händer något när du lämnat kärnfull feedback? För många som arbetar som ledare eller medarbetare i internationell miljö, arbetsprocess eller projekt så är kommunikation i allmänhet, och interkulturell kommunikation i synnerhet, en avgörande kompetens för att nå resultat. Att få interkulturella arbetsgrupper att samarbeta smidigt, effektivt och mot samma mål handlar till mångt och mycket om en djup kunskap och förståelse för gränslandet mellan ledarskap, kommunikation, beteende och kultur.
Vi intervjuade Inna Saxe, kommunikationsexpert med stor erfarenhet från internationella arbetsprocesser, för att få en bättre förståelse för vilka utmaningar hon ser gällande interkulturell kommunikation.
Fler inlägg
-
Industrin väntar på besked – politikerna avgör energiomställningens tempo
För att våga investera i elektrifiering och nya anläggningar behöver industrin stabila spelregler och tydliga förutsättningar. Samtidigt ställs…
-
Så skapar du verkligt affärsvärde av AI och Machine Learning
De stora skiftena i affärshistorien har alltid handlat om att göra det svåra vardagligt. Boktryckarkonsten gjorde kunskap tillgänglig…
-
Industrin – nyckeln för Sveriges försvarsförmåga
Försvarsmarknaden är mitt i en omfattande förändring Svensk försvarsindustri befinner sig i ett historiskt skede. Försvarsanslagen har ökat…
-
Ny Teknik lanserar ny plattform för utbildning
Ny Teknik Ny Teknik rapporterar om ny teknik inom energi, elbilsutveckling, övrig fordonsindustri, tech och digitalisering, it och…