Din varukorg är för närvarande tom!
Sveriges och nordens mest värdefulla varumärken

Sveriges och nordens mest värdefulla varumärken!
Idag publicerade Affärsvärlden listan över nordens och Sveriges mest värdefulla varumärken som räknats fram av firman Brand Finance. I toppen av listan finner vi IKEA med ett varumärkesvärde på hela 139 miljarder kronor följt av H&M med ett värde på 127 miljarder kronor och Ericsson på 77 miljarder kronor.
Listan presenterades på ett frukostmöte arrangerat av Affärsvärlden och Brand Finance och närmare ett 100-tal intresserade åhörare lyssnade till David Haigh, CEO för Brand Finance, Thomas Backteman, Partner på Hallvarsson & Halvarsson, Sven Bergvall, Brand Performance Manager, Ericsson, Petter Nylander, CEO Universum samt Alexander Todoran, nordiskt ansvarig för Brand Finance samt lärare på Edlegios kurs Certifierad varumärkesvärderare. Frukostmötet leddes av Jon Åsberg, chefredaktör för Affärsvärlden.
Nyfiken på att lära dig mer om varumärkesvärdering? Läs mer här.

Fler inlägg
-

Industrin väntar på besked – politikerna avgör energiomställningens tempo
För att våga investera i elektrifiering och nya anläggningar behöver industrin stabila spelregler och tydliga förutsättningar. Samtidigt ställs…
-

Så skapar du verkligt affärsvärde av AI och Machine Learning
De stora skiftena i affärshistorien har alltid handlat om att göra det svåra vardagligt. Boktryckarkonsten gjorde kunskap tillgänglig…
-

Industrin – nyckeln för Sveriges försvarsförmåga
Försvarsmarknaden är mitt i en omfattande förändring Svensk försvarsindustri befinner sig i ett historiskt skede. Försvarsanslagen har ökat…
-

Ny Teknik lanserar ny plattform för utbildning
Ny Teknik Ny Teknik rapporterar om ny teknik inom energi, elbilsutveckling, övrig fordonsindustri, tech och digitalisering, it och…