Världens starkaste varumärke…

Författare:

|

Datum:

|

…är enligt Brand Finance årliga undersökning företaget Walt Disney rapporterar Affärsvärlden. Värdet på varumärket är närmare 32 miljarder dollar, varav den största delen anses vara kopplat till varumärket Star Wars som i sin tur är värt 10 miljarder dollar. Världens mest värdefulla varumärke är emellertid Apple som anses vara värt 146 miljarder dollar.

För att beräkna varumärkesvärdet använder sig Brand Finance, världens ledande aktör inom varumärkesvärdering och varumärkesstrategi, av värderingsmetodiken i den internationella standarden ISO10668. Brand Finance representeras och leds i Norden av varumärkes- och ISO10668-experten Alexander Todoran som också är huvudlärare för Grundkurs i varumärkesvärdering i enlighet med ISO10668.

Obs! För dig som är intresserad av Grundkurs i varumärkesvärdering så får du 10 % rabatt för anmälan senast 10 februari. Ange koden EBCVV i rutan för Coupon vid köp i webbutiken.

Här läser du Affärsvärldens artikel om Världens starkaste varumärke.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Följ oss på LinkedIn!

Håll dig uppdaterad om våra högaktuella kurser, exklusiva erbjudanden, konferenser, nyhetsbrev och mycket, mycket mer!

 

Scanna QR-koden för att ta dig till vår sida eller klicka här!

You have Successfully Subscribed!