Varumärke

Sveriges och nordens mest värdefulla varumärken

Författare:

|

Datum:

|

Varumärke

Sveriges och nordens mest värdefulla varumärken!

Idag publicerade Affärsvärlden listan över nordens och Sveriges mest värdefulla varumärken som räknats fram av firman Brand Finance. I toppen av listan finner vi IKEA med ett varumärkesvärde på hela 139 miljarder kronor följt av H&M med ett värde på 127 miljarder kronor och Ericsson på 77 miljarder kronor.

Listan presenterades på ett frukostmöte arrangerat av Affärsvärlden och Brand Finance och närmare ett 100-tal intresserade åhörare lyssnade till David Haigh, CEO för Brand Finance, Thomas Backteman, Partner på Hallvarsson & Halvarsson, Sven Bergvall, Brand Performance Manager, Ericsson, Petter Nylander, CEO Universum samt Alexander Todoran, nordiskt ansvarig för Brand Finance samt lärare på Edlegios kurs Certifierad varumärkesvärderare. Frukostmötet leddes av Jon Åsberg, chefredaktör för Affärsvärlden.

Nyfiken på att lära dig mer om varumärkesvärdering? Läs mer här.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

NyTeknik Education

Du vet väl om att vi även erbjuder företagsinterna kurser?

Under åren har vi utbildat tusentals kursdeltagare i såväl mindre organisationer som i stora multinationella koncerner både i Sverige och internationellt. Tveka inte att kontakta oss för en personlig dialog.

 

Läs mer här!

You have Successfully Subscribed!